Nudge din kommunikation
Kom et syvmileskridt foran det øvrige kommunikationsfelt og hjælp din læser på rette vej.
- Helt lavpraktiske værktøjer, der hjælper dig til at flytte din modtager
- Grundlæggende viden om din og min irrationelle og forunderlige adfærd, som har konsekvenser for kommunikationen
Pris
CA+ medlemspris: kr. 2.325,- (ekskl. moms)
CA+ og CA-medlemspris: kr. 2.650,- (ekskl. moms)
Normalpris: kr. 3.600,- (ekskl. moms)
Varighed
1 dag
Sted og tidspunkt
Gentoft: klik på "Få besked" for at få en mail, når der er nye datoer.
Du har klikket på et kursus om adfærdsdesign i kommunikation. Det placerer dig et godt stykke fremme i feltet i forhold til de andre komm’ere derude. For det betyder, at du allerede ved, at adfærdsdesign har spændende ny viden at byde på.
Nu mangler du bare at lære, hvordan du kan bruge det, når du skriver.
For at give et hint, kan vi afsløre, at du allerede i denne lille tekst er blevet udsat for adfærdsprincippet ’konsistens’. Se det var snedigt.
Klik på tilmeld, hvis du er klar til at tilføje en slagkraftig dimension til dit arbejde med tekst. Og vær forberedt på at blive en del af en eksklusiv klub, der kobler adfærdsdesign og kommunikation.
Det var i øvrigt endnu et adfærdsprincip, du blev udsat for der. Måske du kan gætte hvilket inden kurset starter?
Sprog med og uden adfærdsdesign
Vi diskuterer, hvor sprog og adfærdsdesign mødes og skilles, og ser på et par klassiske eksempler.
Hvad flytter modtageren - Tre enkle principper
Vi arbejder med principper, der overbeviser: Hvordan ser de ud i din tekst? Og hvordan kan praksis udvides?
Genre, modtager og trigger
Vi diskuterer dine vante genrer ift. bros model for adfærdsdesign. Herefter forpligter du dig til morgendagens implementering.
Det er vigtigt, du medbringer en tekst på kurset, som vi kan arbejde med på dagen. Teksten skal være max en halv side, være henvendt til et publikum, du kender og have ét klart formål, f.eks. at kollegaer skal huske at registrere deres tid.
Er du videnmedarbejder, der bruger en stor del af din professionelle hverdag på at orientere, oplyse eller engagere kolleger, kunder eller samarbejdspartnere via tekst?
Dagen her kobler adfærdsteorien på den gode skrivepraksis: Når vi nu ved, at mennesket er så uendeligt irrationelt, kan tekster så overhovedet flytte nogen?
Du har ikke læst alt om emnet, men sandsynligvis skimmet en bog eller to om adfærdsteori. Vigtigst er det, at du er nysgerrig på praksis og klar til at dele og diskutere egne teksteksempler. For det kommer du til. Og det bliver sjovt.
Din underviser er Nathalie Søegaard fra kommunikations- og adfærdsbureauet bro. Hendes faglige hjemmebane er skriftlig formidling og adfærdsdesign i praksis; kompetencer hun ofte sætter i spil som fast skribent på bro blog. Derudover underviser Nathalie også i adfærdsdesign, og i hvordan vi bedst skriver tekster, der ændrer adfærd og får mennesker til at handle.
Hun har f.eks. været med til at skrive dette blogindlæg om, hvordan vi ikke altid har kontrol over vores egne beslutninger: https://wearebro.dk/blog/og-her-gik-du-og-troede-at-du-har-kontrol-over-egne-beslutninger
Dette kursus kan tilbydes til særpris bl.a. på baggrund af reducerede omkostninger til forplejning. Der vil blive serveret sandwiches til frokost samt lidt sødt om eftermiddagen. Der vil være vand, the, kaffe og frugt til rådighed hele dagen.
Frist for tilmelding;
2 uger før kursusstart
Afbud:
Se afbudsregler her
Undervisningssted:
CA - Gentofte
Smakkedalen 2
2820 Gentofte
Bemærk:
Den oplyste normalpris er anslået, da dette kursus er udviklet af bro specielt til CA+, og kun afholdes sammen med CA+