- Indtast hvad du har fået indberettet i løn før skat i de bedste 12 måneder inden for de seneste 24 måneder, før du melder dig ledig.
- Hvis du ikke har haft arbejde i 12 måneder inden for de seneste 24 måneder, skal du indtaste alle de måneder, hvor du har fået indberettet løn. Selv hvis indtægten er meget lav i en måned, skal den tælles med.
- Hvis du har flere lønsedler indberettet i samme måned, tæller de alle med til din månedsløn.
- Kun måneder, hvor du har været medlem af en a-kasse, tæller med.
- SU tæller IKKE med i din løn.
- Du har også mulighed for at indtaste fremtidige indtægter, indtil du bliver færdiguddannet, eller hvis du ved, at du har udsigt til lidt arbejde efterfølgende. Hvis du ikke kender din indtjening i kommende måneder, må du give dit bedste gæt.
Har du indtægt fra selvstændig virksomhed, beder vi dig kontakte os, da udregningen så bliver lidt mere kompleks.
Er du i tvivl om, hvad du har tjent og hvornår din løn er indberettet, kan du finde det ved at logge på
www.skat.dk
- vælge søg i indkomstoplysninger
- afkrydse ’Indkomstoplysninger mv., detaljeret’ og
- trykke 'Hent oplysninger'.
Det er feltet 'Modtagelsestidspunkt' der afgør, hvilken måned lønindberetningen hører til.